10 éve indult az autóipari fejlesztés a budapesti Boschban


E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

2010.03.04. forrás:Bosch

Éppen ma, 2010. március 4-én van 10 éve annak, hogy az első mérnök megkezdte a munkát a Bosch Budapesti Fejlesztési Központjának elődjeként működő osztályon. Az akkor még csak az automata váltóvezérlés szoftverfejlesztésével foglalkozó divízió az évek folyamán hardver- és mechatronikai alkatrészek fejlesztésével bővítette portfólióját, így alakult meg öt évvel ezelőtt a Budapesti Fejlesztési Központ, amely ma már 430 alkalmazottat foglalkoztat.

2000 tájékán a Bosch csoport olyan Németországon kívüli telephelyet keresett, ahova kiszervezheti az autóipari technológiai fejlesztési munkák egy részét. A Németországhoz való viszonylagos közelség, a két ország hasonló kultúrája, valamint a jól képzett szakembergárda miatt Magyarországra, azon belül is Budapestre esett a választás. A döntés következtében a hazai Bosch-on belül létrejött egy autóipari szoftverfejlesztésekkel foglalkozó osztály, ahol az első mérnök négy társával együtt pontosan tíz évvel ezelőtt kezdte meg a munkát, majd az első évben további öt ember csatlakozott a csapathoz. Ez a lépés alapozta meg a Bosch Budapesti Fejlesztési Központjának későbbi születését. A kezdetben ugyanis az automata váltóvezérlés bonyolult elektronikájának tökéletesítésével foglalkozó, mindössze néhány alkalmazottat számláló divízió mellett újabbak létesültek, és 2005-re önálló vállalati egységgé álltak össze, amely napjainkban hét, különböző típusú munkákra szakosodott osztályt és 430 főt foglal magában. A tíz éve még a német anyacégnek megbízásos alapon bedolgozó, kisebb feladatokat ellátó osztály mára önálló fejlesztési projektekért felel. 2006-ban például a Budapesti Fejlesztési Központ állította elő a Porsche Cayman automata váltóvezérlésének szoftververzióját, amelyet azóta minden ilyen típusú autóban alkalmaznak. A Központban a gépjárművekhez kapcsolódó munkákat végeznek, többek között elektronikai vezérlőrendszerek, modern fedélzeti eszközök és multifunkcionális fedélzeti kijelzők, valamint a vezetést segítő parkoló- és tolatóradarok fejlesztését, továbbá külön osztályok foglalkoznak a gyártástechnológiával vagy a konstrukcióval.„A Bosch nagy hangsúlyt helyez a képzett munkaerő alkalmazására, ezért évek óta jelentős összegeket fektet a hazai felsőoktatásba, hogy szakmailag magas színvonalú, több nyelvet beszélő mérnökök kineveléséhez járuljon hozzá. A Budapesti Fejlesztési Központhoz jelentkezők esetében különösen fontos elvárás a jó előképzettség, amelyet a vállalat működése, illetve saját szabályok szerint kialakított Bosch szakmai tréning egészít ki. Az alkalmazottak közel fél éves képzésben vesznek részt, a fejlesztési terület jellegétől függően Németországban vagy Magyarországon, és csak ezután kezdhetik meg a munkát. Mind a kollégák, mind a munka megbecsültségét jól jellemzi, hogy a tíz éve felvett hét munkatársunk közül hat még ma is nálunk dolgozik” – mondta az évforduló kapcsán dr. Jan Peter Stadler, a Bosch Budapesti Fejlesztési Központjának igazgatója.